Sivut

31. elokuuta 2013

Sirpan valmennus 31.8.


Tänään mulla oli Sirpan valmennus. Ensimmäisellä tunnilla Sirpa korjasi mun istunnan kuntoon. Mä oon aina tiennyt, että mun istunta on jotenkin hukassa kun en saa poneja hidastamaan istunnalla ja nyt sekin sitten selvisi ja korjattiin. Eli mä istuin jotenkin jännästi niin, että lantio on työntynyt eteenpäin vaikka sen kuuluisi olla ennemmin taaksepäin. Mulle viritettiin vaikka mitä muita härpäkkeitä, sellaset hanskat et pysyy ranne suorassa ja joku hökötys mikä tuli selän takaa sillai et kädet pysyi oikeassa asennossa. Alkuun Vallu oli vähän sählä ja kun siihen lisättiin vielä noi härpäkkeet ratsastajalle ei oiken sujunut tunti kovin hyvin. Harjoiteltiin ympyrällä ihan hidasta käyntiä, jotta poni alkaisi kuunnella paremmin minua. Loppuun lähdin ottamaan tölttiä. Se ei oikein ollut parhaasta päästä, mutta tölttiä kuitenkin :P

"Katos laitetaa sulle tästä tämmönen liivi et muistat pitää kyljet yhtäpitkinä ja suorassa"



Toisella tunnilla sain ratsastaa ilman mitään ylimääräistä välineitä. Löysin oikean asennon heti ja lähdin tekemään samaa kuin ensimmäisellä tunnilla. Sain Vallun rentoutumaan ja kuuntelemaan minua. En ollut koskaan saanut Vallua kuuntelemaan yhtä hyvin kuin tänään! :) Poni kuunteli kaikki avut millä pyysin ja tottelikin vielä. Lähdin tekemään töltissä samaa ympyrää kuin käynnissä, kuitenkin edelleen pitäen vauhdin rauhallisena ja ponin kuulolla. Vallu kuunteli ja toimi todella hyvin. Vauhti pysyi rauhallisena ja oli jotenkin ihanaa, kun ei tarvinnut roikkua ohjissa saadakseni ponin pysähtymään vaan riitti istunnalla hidastaminen! :) Lopuksi ravissa koitettiin samaa, mutta se ei oikein onnistunut, kun tuntui olevan liian monta asiaa samaan aikaan eli keventäminen, ponin ohjaus, hidastaminen ja eteen ratsastaminen ;) Sain kyllä ravissakin Vallun menemään ihan ok :)) Kuvat kertovat varmaan enemmän kuin tuhat sanaa ;))
Väistää,väistää


Nyt on kyllä jalat solmussa





















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hei! :) Kiva kun olet eksynyt lukemaan blogiani! :) Toivoisin, että jätät kavion jälkesi kommenttiboxiin! :)) Parannus ehdotuksia & risuja ja ruusuja saa laittaa kunhan pysytään asiallisina ;) Myös postaus ehdotuksia saa heitellä aina tekstien loppuun :)) Antoisia lukuhetkiä! :)

Tv. Janina